Objednávky
|
|
|
Objednávky jsou základní funkcí celého restauračního systému. Při spouštění objednávek, je k dispozici řada funkcí, jako je například oprava účtenky (objednávky), storno účtenky (objednávky), opakovaný tisk účtenky a odpis zboží. Při každodenním provozu má číšník před sebou zobrazen seznam otevřených objednávek. V tomto seznamu je možné přidávat nové položky k otevřeným objednávkám, zakládat nové objednávky a provádět vyúčtování.
|
|
|
|
Založení objednávky
|
|
Založení nové objednávky v restauračním software se provede volbou "založit novou objednávku". Při zakládání objednávky je možné vybrat ze seznamu stůl, ke kterému se objednávka vztahuje a rozlišení pokud u stolu sedí více spolu nesouvisejících skupin hostů. Objednávku je také možné založit bez vybrání konkrétního stolu, a tím vznikne tzv. objednávka mimo stůl. To lze využít například při prodeji přes pult.
Do takto založené objednávky, je již možné okamžitě přidávat položky z jídelního lístku.
|
|
|
|
Práce s již založenou objednávkou
|
|
|
V seznamu otevřených objednávek lze provádět většinu operací, s kterými se číšník v restauraci může setkat. V první řadě je možné přidávat do otevřené objednávky položky z jídelní lístku tak, že se vybere požadovaná objednávka, následně se otevře formulář pro přidávání nových položek a zvolením volby "další" se otevře jídelní lístek, který umožní vybrat položku z jídelního lístku. Po jejím vybrání lze zadat požadované množství. Po doplnění všech položek se provede připsání na objednávku klávesou "+" a následně dojde k vytištění objednávek požadovaných položek na příslušných pracovištích (např. kuchyně a bar).
V případě opravy objednávky, vyjede na příslušné provozovně objednání mínusem, které slouží jako storno objednávaných položek na příslušném pracovišti.
Objednávku je také možné jednoduchým způsobem přesunout k jinému stolu nebo měnit rozlišení.
Stiskem klávesy "F4" můžete zobrazit položky, které jsou již na objednávce zadány.
|
|
|
|
|
Uzavření objednávky
|
|
|
Vyúčtování objednávky je možné provést několika způsoby. Nejjednodušší je prosté vyúčtování celé objednávky se všemi položkami. Další možností je postupné vyúčtovávání vybraných položek objednávky na jednotlivé hosty tak, až dojde k vyřízení celé objednávky. Je také možné objednávku uzavřít přesunutím na účet hosta, který je ubytován v hotelu a je zadán v hotelovém software.
|
|
|
Uzavření směny
|
|
V rámci restauračního systému DeCe RESTAURACE je možné provozovat i systém pracovních směn. Toto funguje pomocí tzv. uzavírání směny. V případě, že je v restauraci směnný provoz, kde se směny střídají ve více denních cyklech, je možné daná období od sebe oddělit pomocí uzavření směny. Každá směna, která končí svůj turnus, provede uzávěrku směny a tím je jí následně umožněno vytisknout přehledy za celé trvání uzavřené směny.
|
|
|
|
|
A vice ...
|
|
-
Systém objednávek umí fungovat i s kódy číšníků. V tomto režimu se číšník při každém otevření objednávky identifikuje číselným kódem. Je také možné nastavit, aby příslušnou objednávku mohl vyúčtovat jen číšník, který objednávku založil.
-
U objednávek existuje i možnost odpisu zboží. V tomto režimu funguje stejný systém jako v objednávkách, ale objednávka je vyřízena v nulových cenách. Odpis zboží slouží např. k odpisu znehodnoceného jídla a podobně.
-
Uzavřené objednávky je možné i stornovat.
-
V celém hotelovém systému DeCe HOTEL je možné definovat přístupová práva, tím také omezit např. storno dokladu či opakovaný tisk.
|
|